27 Mart 2012 Salı

Dilara Gönder vs Fenerbahçe



Fenerbahçe bayan voleybol takımı Avrupa şampiyonu olup ülkemize bir mutluluk yaşattı.Fenerbahçe taraftarı da haklı olarak takımlarının Avrupa şampiyonluğunu kutlamak üzere Sabiha Gökçen'e gittiler.Ve havaalanında polisle taraftar arasında kötü şeyler yaşandı.Biber gazı,cop hepsi olmuş.

İşte olaylar bundan sonra başladı.Ntvspor spikeri Dilara Gönder'de 14/16 programında yaşanan olaylarla ilgili söylediği bazı sözlerden sonra çok ağır eleştirilere maruz kaldı.Söylenenleri tek tek buraya yazmanın imkanı yok.14/16 programını o sırada canlı izliyordum ve Dilara Gönder'in söylediklerine bu kadar tepki verilmesine çok şaşırdım.

Hedef gösterir gibi Fenerbahçe taraftarının tümüne yapılmış bir itham olduğunu sanmak veya düşünmek bana göre saçma bir durum.Hepmizin bildiği,hemen hemen bütün taraftar gruplarının arasında bulunan çapulcu gruba söylenmiş bir söz olduğunu düşünüyorum.

Bunların dışında gösterilen tepkiler öyle boyutlara vardı ki herşeyden önce Dilara Gönder bir bayan.Edilen küfürler,hakaretler yetmemiş olacakki işi şiddetle tehdit etmeye kadar uzatanlar olmuş,inanılır gibi değil.

Dilara Hanım'da gösterilen tepkilerden ve yanlış anlaşılmaktan duyduğu üzüntüden dolayı önce twitter'dan,sonra canlı yayında sonrasında ise Facebook'ta özür diledi ve yanlış anlaşıldığını vurguladı.Yapılan bir hatayı düzeltmeye yönelik çabaları görmezden gelmek,olayları dahada büyütmek hoş değil.

Bu yazıyı niye yazıyorum ? Hepimizin bıktığı,bitmesi için çözümler üretmeye çalıştığı sporda şiddet durumunun bitmesi için verilen çabaya rağmen bir işe yaramadığını görüp duyduğum kaygıdan dolayı yazıyorum.

Ntvspor kanalının böyle bir yanlışa düşeceğini zannetmiyorum lakin bu tepkiler belkide bir insanın işinden olmasına neden olacak düzeye yükseldi ki en hafif tabirle bu acımasızlıktır.

Dilara Gönder'in Facebook'tan yazdığı açıklama yazısı;


Öncelikle herkese iyi geceler dilerim.Aslında böyle bir yazıyı kaleme almaktan ötürü son derece rahatsızım.Zaten bu yazı için izin bile isteyemedim gelen tepkilerle uğraşmak durumunda kalan ve bu durumu yarattığım için onlar adına da son derece üzgün olduğum çok değerli yöneticilerimden ama özellikle beni uyarılarıyla doğruya yönlendirmeye çalışan sevgili müdürüm Fuat Akdağ’dan..Ancak bugün yaşanan ‘Talihsiz’ olay sonucunda gelen tepkiler o kadar fazla büyüdü ki...Evime gelirken atılan laflardan benim yüzüm kızardı bunu kendine yakıştıranlar adına.Sadece bu da değil,malumunuz sosyal medya günümüzde iletişimin birinci yolu haline geldi.Bu sayede bazı kullanıcılar ‘Özgür İfade’ tanımına da yepyeni bir boyut kazandırmıs oldu.Çoğu kullanıcı da tepkisini yerli yersiz son derece ağır ithamlarla ifade etmeye başladı.
Bugün yayında kullanmış olduğum ifadelerle ilgili açıklamamı yapmış olduğumu düşündüğümden konuyla ilgili hatamı tekrar anlatmaya çalışmayacağım.Fakat çok önemli gazetelerde,paylaşım sitelerinde kullanMAmış olduğum bir ifade yer alıyor ki bu ifade yüzünden beni gördükleri yerde Esas şiddeti göstereceklerini ve o zaman ne yaptığımı anlayacağımı söyleyen tehditler savuran bir taraftar grubu ortaya çıktı ve bu akılalmaz durum ne yazık ki bu yazıyı yazmaya itti.Kullandığım ifadelerde dolayı üzüntümü dile getirdim.Kullanmadığım bir ifadeye de açıklık getirmek istedim.
Sporda Şiddet konusunda son derece rahatsız olan ve uzun yıllardır spor sektöründe çalışan biri olarak amacım sadece ve sadece şiddetin fenalığına dikkat çekmekken ‘Olay çıkarmaya giden Taraftar’ ibaresini kullanan ve şiddeti körükleyen biri haline geldim.
Hedefimde Fenerbahçe taraftarı olduğunu düşünenlerin de meslek hayatımın başlamasını sağlayan bir kulube herhangi bir saygısızlık yapmayacagımı da bilmesini isterim.
Tıpkı taraftarın bilmesini istediğim gibi bugün Sayın Fenerbahçe Yöneticisi Hakan Dinçay’ında beni KINAMADAN önce bilmesini ister ya da en azından KINAMADAN önce görüntüleri izler ve ondan sonra yine KINAMAK istiyorsa kınamasını isterdim.Hoş kınanmayı tabi ki hiç bir zaman istemem ama bu tavıra saygı göstermek durumunda kalırdım ki şu anda bile o tavrımı koruyorum.Neticede onları istemeden üzdüğümü bilecek kadar zor dakikalar geçirdim.Yalnız Sayın Hakan Dinçay bu şekilde bir tepki göstererek,işaret ederek ve benim SÖYLEMEDİĞİM bir cümle üzerinden beni kınayarak buna sinirlenebilecek ,ve öfkesini gerçekten kontrol edemeyerek bana zarar verebilecek ve bunun da sizi mutlu edebileceğini düşünecek bir taraftar olabileceği ihtimalini göz ardı etmiş olmuyor mu?Neticede sizler bu kulubü temsil eden çok önemli,saygın insanlarsınız.(Karşılaştığımızda bana esas olay cıkarmaya gitmenin ne olduğunu gösterecek bir sürü insan ortaya çıktığını sizlerde internetten görebilirsiniz.)Belki benimle karşılacak olan öfkeli bir taraftar sonrası SPORDA ŞİDDET ‘E gerçekten dikkat çekilir ve vermek istediğim mesajı bu sefer dolaylı yoldan DOĞRU vermiş olurum.
Eminim Sayın Hakan Dinçay ya da herhangi bir Fenerbahçeli böyle bir talihsiz olayı yaşamamı istemez.Peki özürümü kabul etmeyenler kınayanla kınayanlar; böyle bir şey yaşanırsa ailemden kim özür dileyecek?
Dün gece Havalimanında yaşanan olaylarda zarar gören,şiddete maruz kalan herkese geçmiş olsun diliyor bir gün öfkelerin kontrol edilebilmesini diliyorum..

Saygılarımla,
Dilara Gönder

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder