14 Şubat 2012 Salı

Braga:0 Beşiktaş:2 Hediyelerin En Güzeli


Bataklığın içinden çıkıp,kafa olarak sadece futbola odaklandığımız bir akşamda zor bir Avrupa deplasmanından süper bir skorla dönüyoruz memlekete.Maçtan önce etrafımda ki çoğu kişi ve okuduğum bloglarda pek umutlu bir hava sezmedim.Beşiktaş'ın şansının çok düşük olduğundan bahsediyorlardı.Takım sevgisindenmidir yoksa ait olduğun şeye duyduğun ister istemez güvendenmidir bilinmez ama takıma bugün çok güveniyordum ben maç öncesi.

Fakat kadrolar açıklandığında biraz korktum açıkçası.Deplasman olmasına rağmen forvetsiz oynamak nedir tam olarak çözememiştim.Neyse ki endişem yersiz çıktı benim çözemediğimi Carvalhal çözmüş ve süper bir oyunla beraber galibiyeti aldık geldik.

Uefa maçı neden bu saate almış hazırlık maçı kıvamına sokmuş anlam veremedim.Ekran başında izleyenlerin bile tam motive olamadığı maçta oyuncuların motivasyon sorunu çekmesine şaşmamak gerek.Akşam oynanacak olan Şampiyonlar Ligi maçlarının seyircilerini kırmamak adına alınmış bir karar diye düşünüyorum.

İlk 15 dakika her ev sahibinin yapması gereken gibi üstümüze gelip baskı kurdular.Sağlı sollu bindirmelerle bulacakları bir gol çok pahalıya mal olabilirdi fakat savunmamız bu dakikalarda gerçekten iyi iş çıkardı.15-20.dakikalar arası oyunu dengeleyip karşı sahaya geçmeye başladığımız dönemlerde rakibin 10 kişi kalması maçı bize getiren önemli etkenlerdendi.Diğer yandan Hollandalı hakemde kart kullanmak konusunda eli en bol hakemlerden biri diye düşünüyorum.Hemen her pozisyonda kartına sarıldı desem yanlış olmaz.

Oyuncu bazında performanslarımıza baktığımızda her oyuncumuz bugün tam performansla oynadı.Fakat Fernandes'in adını ayrı yazmazsak çok çok ayıp etmiş oluruz.Bugün sahada ipleri eline alıp takımı istediği gibi yönlendirdi.Yıllardır aradığımız 10,5 numara muhabbetini sonunda bitirdi.Onu sahada izlerken(bu şekilde oynarken) hayran olmamak elde değil.10 üzerinden 15 puanı kaptı.

Quaresma'mızı ise bu aralar değişik görüyorum.Sakatlıktan döndükten sonra tam olarak dönememiş gibi bir havası var.Vücudu burada fakat kafa başka yerde gibi.Eğer para mevzusuysa durum çok haksız değil.Sonuçta para kazanmak için yaptığı bir işte karşılığını almak en doğal hakkı.Yönetimin bu konuyla ciddi olarak ilgilenmesi şart.Böyle potansiyelli bir adamı kaybetmeyi istemeyiz.Chelsea'den,İnter'den bildiğimiz sorunlu Quaresma geri dönmesin.O bizim bildiğimiz semtin çocuğu 'nerdesin o'lum sen?'dediğimiz Q7'miz olarak kalsın.

Fernandes'in arka üçlüsü Ernst,Veli ve Necip üçlüsü her zaman olduğu gibi standartlarını koruyup hatta üstüne bile çıktılar.Bu üçlü beraber oynadığında çok iyi maçlar çıkarabiliyorlar.Hücumda harika işler yapmasalarda Fernandes'in arkasında sağlam duruşları,top çevirmedeki önemli yerleri,rakip hücumlarını kesmeleri gibi çok önemli görevleri başarıyla yaptılar.

Savunma oyuncularımız ise tartışmasız bu takımın en delikanlı oyuncularından oluşuyor.Egemen,Toraman ve Sivok'un sürekli akılları oyunda.İnce hesaplar yapmayan,takım için kendini paralayan,gözünü budaktan sakınmayan bu üçlü süperler.Özellikle bugün izlediğimde 100.yıl şampiyonluğumuzda ki Ronaldo-Zago uyumu aklıma geliyor.

Bugün gördüğümüz en önemli noktalardan biriyse takımın 3-4 maçtır üstüne çöken birbirinden bağımsız takılma hastalığından kurtulmuş olmamız.Tek bir vücudun organları gibi beraber hücuma çıkıp beraber savunmaya dönmemiz,oyuncuların birbirlerine maksimum yardımları hepsi üst düzeydi.Bugün oynadığımız oyunu oynarsak ligde karşımızda tutunabilecek takım olduğunu düşünmüyorum.Tabiki bugünkü gibi savunma yapalım demiyorum fakat birlikte hareket etmeyi başarırsak alır götürürüz.

Kartalım,Murat Kosova'nın dediği gibi sevgilisi Beşiktaş olanlara en güzel hediyeyi Braga'dan gönderdi.Şimdi bize düşen ise hem pazar günü lig maçında gidip destek olmak sonrasında ise turun 2.maçında son noktayı koymamıza yardımcı olmak.Bizlere çok güzel bir akşam geçirten takımımıza desteğe devam.








not:Televizyondan gördüğüm kadarıyla Braga-Beşiktaş maç atkıları şahaneydi.Maça giden tanıdığı varsa eğer birtanede bana getirtebilirse süper olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder