28 Aralık 2010 Salı

Tatlı Rüyalar - Alper Canıgüz



Blogun takipçisi olanlar önce bu başlığı ve yazıyı gördüklerinde garipseyeceklerdir.Haklılarda aslında çünkü bu satırlarda ilk kez spor dışında bir post açıyorum,postu atmanın sebebide Alper Canıgüz'ün Tatlı Rüyalar isimli romanı.

Bu harika romanı henüz bitirdim ve bitirir bitirmezde gelip buraya yazmak,okurlarla paylaşmak,okumamış olanlarada bir nebze öneride bulunmak için yazıyorum.Kitap uzun zamandır elimdeydi fakat bir türlü fırsat bulamıyordum okumaya.Nihayet dün sabah evden çıkarken onuda attım sırt çantama.Boş zamanlarda bakar,vaktimi değerlendiririm diye düşünürken daha ilk bölümden başlayarak kitabın içinde düştüm desem yanlış söylemiş olmam.

Sonuç olarak ta iki gündür çok yoğun olmama rağmen kitabı 2.günde bitirdim.Alper Canıgüz'ün ilginç bir dili ve anlatma yöntemi var.Sanki okuduğunuz bir roman değilde,çocukluğunuzdan beri arkadaşınız olan bir adamın size anlattığı bir hikayeyi dinler gibi hissediyor insan.Hikayenin akışına göre argo,küfür kullanmaktan yada bilimsel tabirler kullanmaktan hiç çekinmiyor ki işin garibi bu tabirler öyle güzel oturtulmuş ki kitaba ayrı bir renk katıyor.Okurken insanda acaba sonraki sayfalarda ne olacak karşımıza daha ne çıkacak duygularını sonuna kadar yaşatıyor.Birde kitabı başkalarına anlatma,okumuş insanlarla kitap üzerine konuşmak gibi çok değişik duygularda veriyor.

Konusu ne ? sorusunu duyar gibi oluyorum.İşte burada bunu ifade etmek o kadar zor ki..Kısaca ifade etmek gerekirse bir profesör,bir hırsız,bir Fransız kökenli Türk birde rüyalarıyla başı dertte olan adam ve bunlara eklenen yan karakterlerle herşeyin iç içe geçtiği aslında hepsinin tek birşeyin peşinde olduğu ama diğer yandan bakınca herkesin farklı birşey aradığı sıradışı bir hikaye olmuş.Açıklama biraz anlamsız gelmiş olabilir ama bu anlamsız açıklamayıda çözmek isteyenler tavsiye üzerine kitabı hemen edinip okusunlar,emin olsunlar ki bir solukta okunacak.İyi eğlenceler..


İlgilenenler içinse kitabın resmi tanıtımı burada :http://www.iletisim.com.tr/kitap/tatl%C4%B1-r%C3%BCyalar-512.aspx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder