9 Aralık 2011 Cuma

4-1 Kere Maşallah ve Q7'nin Sakatlığı


Başlık fotomaç'ın yada benzeri gazetelerin attığı sallama başlıklar gibi oldu farkındayım ama yazmadan edemedim.Takıma birşey olur girdikleri hava bozulur düşüncesiyle yazılmış bir başlık oldu.Mazur görelim..

Uzun zamandır maçlardan sonra yazamıyordum.Bu aralar girdiğim yoğunlukta maçları bile zor izliyorum yazı yazmak imkansız hal alıyor durum böyle olunca.Fakat ne yapıp edip her zaman olduğu gibi maçları kaçırmıyorum.Uzatmadan maça geçelim.Dünden bu yana herkes birşeyler yazdı zaten geç kaldım ama bir - iki kelimede benden olsun.


Bütün köşe yazarlarının üst üste gelen galibiyetlerden sonra ağzına sakız ettiği 'kazanma alışkanlığı' cümlesini bende kullanacağım.Son maçlarda derbilerde dahil fena top oynamıyoruz.

Oynadığımız futbol ; olağanüstü,rakibi ezen,yerden yere vuran bir anlayış değil ama sahaya çıktığımızda Beşiktaş formasını hak ettiği gibi taşıyor oyuncularımız.Carvalhal'ın iyice kullanmaya alıştığı takım profilide birbirine uyum sağlamaya başlayınca tadından yenmez kıvama doğru gidiyoruz.

Sezonun ilk zamanlarında yürümekten aciz,mücadeleden kaçıyorlar diye eleştirdiğimiz takımın şuan orta sahası belkide ligin en iyi orta sahası durumunda.Maçına göre Ernst-Fernandes-Veli-Necip-Aurelio arasında dönen rotasyon kıvamını bulmuş durumda.Defans bölgesinde zaten sıkıntı yaşadığımızı şuan için düşünmüyorum.Klasikleşen Hilbert-Egemen-Sivok-İsmail dörtlüsü hemen hemen hiç bozulmuyor.Ufak tefek yediğimiz hatalı goller dışında savunmamızı çok beğeniyorum.

2 yıldır yatırımları 3.bölgeye yapmamız yıldızları yığmamıza rağmen bir tek o bölgede istikrarı yakalayamadık.Almeida'nın dengesiz performansı,Edu'nun ne olduğunu anlayamadığımız stili,Pektemek'in yavaş yavaş ısınması derken geride 10 küsür maç bıraktığımız halde tam olarak oturabilmiş değil.Dünde Quaresma'nın frikik golüne kadar sıkıntı yaşadık aslında.


Frikik golünden sonra genel Anadolu takımı klasiği yine oldu ve direnci düştü Manisa'nın.İlk yarı bitiminde Mustafa'nın 2.yi sallamasından sonrada devreyi tamamen rahat kapatıp maçı bitirdiğimizi düşündük.

Sıkıntılarda buradan sonra başladı aslında.Aynı Ankara'da uğradığımız kaza gibi burdada başımıza aynı şey gelebilirdi.Manisa'nın üstümüze gelmesi bizim kapanmamız derken skor 3-1 e geldi.Gelen golden sonra rolleri tamamen değiştik.Skoru koruma çabasına düşünce işler sarpa sardı.

Bu olayı sezon içince bi kaç kere yaşadık aslında.Skor olarak avantaja geçtiğimizde skoru koruma derdine geçtiğimizde biz sıkıntı yaşıyoruz yapamıyoruz bu olayı.Demekki bizim skoru koruma değil her zaman oyuna hükmetme derdinde olmamız şart.Hoca takımı belli bir raya sokmuş görünüyor ama şu derdimize derman bulması şart.Ligi öyle veya böyle götürebiliyoruz ama Uefa'da durumlar aynı olmuyor.Stoke ve Kiev deplasmanlarında hep bu olay yüzünden puanları bırakıp döndük.

Maçın üzerinden birgün geçtiği için ayrıntılı inceleme yapma gereği duymadım herkes herşeyi okudu gördü diye düşünerek ama Quaresma'nın sakatlığı yeni haber.

Dün bildiğiniz gibi Quaresma maçın 2.yarısında yerini Holosko'ya bırakmıştı.Bugün yapılan açıklamaya göre Quaresma'nın sağ diz iç yan bağlarında ikinci derece yırtık tespit edilmiş.

Son haftalarda performansını yükseltip takıma üst düzeyde attığı gollerle katkı veren Q7'yi kaybetmemiz çok kötü haber oldu.14 aralıkta Stoke City ile oynayacağımız maçta olmayacak olması,üstüne üstlük Simao'nun da durumunun belirsiz olması dönse bile ne kadar katkı vereceği konusu can sıkıcı oldu.Q7'nin yokluğunda onun yerini kim doldurabilir bilmiyorum.Kanatta Mustafa yada Holosko denenebilir diye düşünüyorum.Fakat onlarında ne kadar katkı verebileceği şüpeli.

Ah şu bahtsız bedeviliğimizi üstümüzden atabilsek çok büyük işler yapacağız ama yok yapışmış kalmış arkadaş atamıyoruz.Q7'nin sağlıklı olup 14'ündeki maçta oynayacak olsaydı son performanslarımıza bakarak basar geçeriz derdim ama şuan yorum yapamıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder